Älska helger!

Annat / Permalink / 19
Efter en "jobbig" vecka med N som sovit lite sisådär och varit svårsövd så är denna helg väldigt uppskattad för en trött mama.. Att få ha R hemma på helgerna är verkligen såå mysigt och uppskattat! Det är då man kan ge varandra som mest avlastning. Det är inte så lätt när mina föräldrar och all min släkt bor 30 mil ifrån.. Att få barnvakt är då inte så självklart här. Och jag ska inte sticka under stolen med att jag ibland behöver egentid ifrån N för att samla nya krafter, inte minst när det är jobbiga perioder. Och jag tror alla mammor känner igen sig i det, eller har jag fel? Jag kan med handen på hjärtat utan att skämmas faktiskt erkänna att jag behöver tid ifrån N. Även fast jag älskar honom mest av allt och han är det finaste jag vet, men delar plats med pappa R och storebror E också såklart!

Idag blev det en spontan runda på stan en snabbis med Johanna och Stella, Louise och Abbe. Därefter somnade N och sov ett tag i vagnen här hemma. Nu sitter han här på golvet och leker med sina leksaker och roar sig själv lite. Egentligen skulle jag posta det här inlägget imorse, men då hade jag en liten vildning som skulle trycka på alla tangenterna ;-) 
Här nedan är några bilder tagna från min Instagram, Danajs1 heter jag. Från senaste veckan.

 
 
 
#1 - - Mli - Nybliven mamma till Elton ♥:

Joo, är ju så roligt då man har barn i samma ålder :)

Svar: Precis;)
denise nilsson

#2 - - Tess:

Riktigt söta bilder! :) Kram

Svar: Tack!:)
denise nilsson

#3 - - Malin Aurora:

Himlans mysiga bilder!

Svar: Tack snälla=)
denise nilsson

#4 - - Cissi:

Klart man behöver avlastning ibland, och lite egentid om så bara för att få dricka varmt kaffe och kissa ifred ;)

Hoppas ni får en bra helg ;)

Svar: Haha ja precis.. Som tur är är min sambo väldigt noga med att jag ska få egentid ibland :) Det behövs!
Vi har haft en fin helg. Hoppas ni haft detsamma!
denise nilsson

#5 - - Josefine:

Vilka mysiga bilder:) skönt med egentid. Här hemma har jag en sambo med ryggskott o förkylning så någon egentid blir de inte här:p får ta hand om både han och vår Lea.

Svar: Åh vad trist! :/ Hoppas han kryar på sig snart!
denise nilsson

#6 - - Hanna Z | Mamma Mode Skärgårdsliv:

Farligt för plånboken, finns ju sååå mkt fint till små tjejer, hihi. Kanske blir en tjej nästa gång? Storebror och lillasyster är ju perfekt! :p

Svar: Haha jaa.. Hoppas innerligt vi får en tjej om vi får en till! :)
denise nilsson

#7 - - LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands:

Fina bilder!

Svar: Tack!
denise nilsson

#8 - - Ellie:

Själv sov jag nästan 12 timmar inatt. Det händer inte ofta, har en 4 årig son hemma. Men välbehövligt kan jag verkligen säga :)

Svar: Åh då är man verkligen värd det! :D Skönt!
denise nilsson

#9 - - basebollivet.blogg.se:

Skönt med helg. Och söta bilder.

Svar: Tack snälla:) Ja underbart med helg!
denise nilsson

#10 - - Mli - Nybliven mamma till Elton ♥:

Jaa, lyxigt värre :) Och vi åt faktiskt fajitas, även kallad kyckling-tacos.. Var ju jättegott :D Man äter ju som alltid (iaf vi) med köttfärs så det var något nytt :) Haft en trevlig helg?

Svar: gooott det lät! :)
Vår helg har varit fin.. Mest tagit det lugnt o varit ute på stan o tagit en fika. Nidå? Kram!!
denise nilsson

#11 - - erikasblogg.se:

Hörru du är så fin!! Å du passar väldigt bra i läppstiftet. Fan jag borde med börja med läppstift! Är kass på att måla det bara, och få det att sitta kvar :S

Svar: Men ååh gulle dig! tack :D vad glad jag blir! läppstiftet är grymt snyggt, från MakeupStore :) Jag försöker ha läppstift o göra mig lite extra fin ibland ;-) kram!
denise nilsson

#12 - - Karin O:

Så mysigt:)

Svar: Ja det var det :) Kram!
denise nilsson

#13 - - Lisa:

Fina bilder och visst är helger underbara :)

KRAM

Svar: ja man uppskattar dem verkligen såå betydligt mer sedan man fick barn! kram
denise nilsson

#14 - - Camilla ♥ 130510:

Man behöver verkligen egentid! Hur gulliga dom små än är så kan det bli väldans tufft oxå. Då kan det va skönt att bara få köra till ICA helt ensam :)

Svar: Ja men precis! Egentid behövs!
denise nilsson

#15 - - Pauline, mamma till två små:

Visst kan jag känna att det kan vara skönt med lite egentid ibland när Nova har sina gnälliga stunder men det räcker med 1 timme och sedan saknar jag henne igen =)

Svar: SÅklart man saknar sitt barn. Men jag behöver tid ifrån också ;-) Bara nyttigt
denise nilsson

#16 - - Sofie - mamma till Liam:

Jösses, vad vacker du är!

Svar: Men åh vad rörd jag blir. Tack snäll!a:)
denise nilsson

#17 - - Malin S:

Jaaa, man behöver ju tid för sig själv för att orka med. Kan räcka att bara åka till affären o köpa mjölk för att tanka lite energi ;)

Svar: Haha ja men verkligen! bara gå 1 timma till gymmet, 2 - 3 timmar till stallet eller gå ner till ICA o köpa något snabbt...
denise nilsson

#18 - - Lisa:

Det är inget fel med egentid. Det ska man verkligen unna sig om man har möjlighet :)

Svar: Ja men verkligen:) Men ibland kan folk ta det så himla fel när man säger ordet Egentid. Kram
denise nilsson

#19 - - Linn:

Så snygg jacka! Vart har du hittat den? :)

Svar: I Sthlm. På Zara!
denise nilsson

Till top