Finbesök!

Annat / Permalink / 11
Idag fick jag ett meddelande på facebook om att en väldigt fin vän hade vägarna förbi Karlstad och tänkte då på mig/oss.. Åh vad glad jag blev!


Det har länge slagit mig att ens vänner ALDRIG offrar sig till att komma för att besöka mig och Noah här i Karlstad. Det är alltid jag som åker annars. Vilket jag känner stor besvikelse över. Men jag har mer och mer insett vilka som är ens riktiga vänner och vilka man fortsätter hålla kontakten med. Men det är alltid samma visa varje gång. Vill man ses så får man nästan tjata sig till det. Aldrig någon som erbjuder sig eller frågar om man ska ses. Här får man kämpa för att hålla vänskapen vid liv med det flesta. Vilket inte är det lättaste då man har en bebis att ta hand om samtidigt. Hur ska man hinna lyfta på telefonluren ständigt? När jag känner att ingen gör detsamma, varför ska man då ens engagera sig? Vill man ha vänner så får man ju ligga på lite själv! Ge och ta.... 

När Ida skrev till mig blev jag verkligen glad. Hon fick för ett tag sedan beskedet bröstcancer men hon är en sån otrolig kämpe och hon är verkligen en sann vän som jag hoppas och tror att jag kommer ha livet ut. Att hon dessutom hade vägarna förbi och tänkte på mig trots allt som hänt visar vilken sann vän hon är! :-) Bara det små sakerna kan betyda så mycket.

 
#1 - - Hanna Z | Mamma Mode Skärgårdsliv:

Ja verkligen! Vi hade med oss en gråtande Elliot ut genom grindarna som ylade "Jag vill inte åka heeeeeem!" haha. Men när vi lovade att köpa glass på båten så gick ledsamheten snabbt över, hihi. Och ja, stora killen!

Svar: Haha :) Söt då! Det går fort över på det små liven ;)
denise nilsson

#2 - - Hanna o Texas ❥:

men sööööt! :)

Svar: Tack snälla rara:)
denise nilsson

#3 - - Maria:

ja när man blir förälder inser man verkligen vilka som är ens riktiga vänner!

Svar: Ja men så är det verkligen! och det är SÅ trist att de man TRODDE var ens riktiga vänner är dem som man verkligen får jaga för att se.
denise nilsson

#4 - - Pauline, mamma till två små:

Jag har slutat att bry mig om dom vännerna som inte hör av sig och förstår att man har blivit mamma och inte kan vara med på precis allt. Visst tycker att man kan göra precis samma saker fast man får barn men det tycker inte jag. Vi gör det som passar för oss och vad Nova tycker om =)

Svar: Jag anser väl att egentid , komma bort o få känna mig som annat än bara mamma är väldigt viktigt också för att JAG ska få känna att det ger mig ny energi. Det är inte hemskt att känna så. Att få barn är ju en stor omställning i sitt liv. OCh att jag får min egentid, spelar ingen roll vad jag gör. Men bara få komma ifrån några timmar eller dra ett pass på gymmet. Sen träffa vänner är en stor grej för mig. Det är så synd bara att man ska styra själv o att ingen annan gör det!
denise nilsson

#5 - - Mli - Nybliven mamma till Elton ♥:

Haha, har tyvärr inga knep.. bara att jag skippade sötsaker och sen har nog amning hjälpt en hel del också ;) Men nu har jag börjat gotta mig rejält.. hihi. Kram!

Svar: Haha HUR skippar man sötsakerna? De är ju SÅ lätt att det slinker ner både det ena o de andra! MEn men ;P
denise nilsson

#6 - - LINNÉA- MAMMA TILL EBBA & BEBIS I MAGEN♥:

Tack snälla! Ja det ska bli så sjukt spännande att få en grabb också :D Många kramar!

Svar: Det förstår jag! STORT lycka till!
denise nilsson

#7 - - Piganlina:

Absolut! Vänskap handlar om att ge & ta! (:

Svar: Ja men verkligen!:)
denise nilsson

#8 - - Nina:

Jag förstår din besvikelse, ge och ta är allt! Men dom flesta föräldrar känner nog igen sig i det du skriver. Folk har så svårt att förstå när dom själva inte har barn.

Svar: Ja men det är verkligen så . Och det är såå trist!
denise nilsson

#9 - - Jessica:

Vilken mysig blogg du har och jag ÄLSKAR din design! Gör du design på beställning?

Med vänlig hälsning Jessica

Svar: Tack snälla rara! Nej detta är när man köper "PRO" på blogg.se :)
denise nilsson

#10 - - Fatma:

söööt!

Svar: Tack:)
denise nilsson

#11 - - Linda:

Vilken söt och cool kille ni har.

Såg att du varit inne på min blogg.. kul med lite nya läsare.

Svar: Tack rara du!
denise nilsson

Till top